Talvi 2022 tulee!

Kesä on kääntynyt sykyyn, lehdet vaihtaneet väriään ja paikoin pudonneetkin. Ensilumi on satanut jo tuntureille. Ja kun koronan osaltakin ollaan palamaassa jonkinlaiseen normaaliin, niin päätimme, että talvi 2022 saa tulla! Tuleva talvi on osin – koronatilanteen vuoksi kahdesti lykätyn –…

Lisää packraft-ohjelmia!

Vain viikko sitten julkaistut packraft-ohjelmat täyttyivät hetkessä! Siitä innostuneena päätimme järjestää lisää ohjelmaa elo-syyskuussa. Eli jos et ehtinyt mukaan ensimmäiselle retkelle tai kurssille, nyt on tarjolla toinen mahdollisuus. Ja lisäksi hieno yönyli-jokiretki Ruunaan koskille! Ruunaan elämyksellinen jokiretki 12.-13.8. Ruunaan kosket…

Miniretkikunta Sarekin sydänmaille, osa 5: Loppuhuipennus

20.3.20194,5 legiä9,7 km Koivikossa hiihtoa ja kammi. Lähdettiin aamulla liikkeelle koivikon läpi, löydettiin jopa sopivaa reittiä ja vältettiin pahimmat kumpareet. Päästiin avamaan kunnon latu mukavan pehmeässä, mutta ei liian syvässä hangessa. Joen penkasta saatiin jopa tuoretta vettä, mikä maistui sulatetun…

Miniretkikunta Sarekin sydänmaille, osa 2

11.3.201923.5km ja -160m Hanki kantaa pois moottoritieltä. Laskettiin koivikon lapi jäälle. Sarekin massivi alkaa näkyä. Teltoille löytyi lunta rantakoivikossa. Ruaksi voita ja perunaa. Vilmalle ja aleksille terkkuja! 12.3.201920km ja +180 Suksi luistaa! Järvenjäästä noustiin ylös Gåbddåjavrjågåsj pitkin. Ylös noustuamme Sarekin…

Miniretkikunta Sarekin sydänmaille, osa 1

10.3.2019 aamu Porukka koossa Stora Sjöfalletissa. Pitkän ajomatkan jälkeen oli eilen illalla väsyneempää väkeä kun ois vastatuulessa hiihtänyt 10 legin päivän. Ja meikäläisen aikaiset lähtöaikeet äänestettiin nurin. Tänään heräsin iloisiin ääniin ja ryhmän pakkaamissuunnitelmiin, hehän olivat jo lähtövalmiina kun itse…