Matka tekee reissun, vai miten se oli?
Päivä -2, sijainti: Kangerlussuaq, Grönlanti Matka tekee reissun, vai miten se oli? Retkikuntamme on saavuttanut Grönlannin. Positiivista on, että myös kaikki varusteemme saavuttivat saman sijainnin samaan aikaan kuin me. Retkikunta on myös terästäytynyt huonon huumorin saralla, joten eiköhän tästä hyvä tule. Mutta palaten kamojen tetsaukseen… Sitähän nimittäin riitti ja sen kanssa on hikoiltu niin Helsinki-Vantaalla kuin Köpiksessä. Ahkiotemppurataan kuului ylä- ja alamäkiosuuksia sekä erikoisosuuksilla pyöröovia ja hissejä. Kun kärryt näyttävät joulupukin sotanorsuille, niin voitte kuvitella, ettei homma ole ihan simppeli. Lentokoneen laskeuduttua Kangerlussuaqiin, jatkui treenit porrasosuudella ja maastoreitillä majoitukseen, ilman kärryjä. Majoituksen respa ei ollut auki, joten päätimme jättää kamavuoren pihalle ja suunnata lounaalle ja kauppaan voihyllyä tyhjäämään. Kun jälleen kerran olimme raapimassa respan lukittua ovea, kyseli paikan päällä ollut nuori herra, että meinasitteko täällä majoittua. Kovasti vakuuttelimme, että näin olisi suunnitelma ja hän kauhistuneena kertoi, ettei kyllä kaikki mahduta keittiöön. Hän osoitti meidät hotellin respaan ja siellä selvisi, että


